5 Mart 2008 Çarşamba

Names Day

Bazi zamanlar, cumle icerisinde kullandigimiz; "hayatimda hic bu kadar sacma sey duymadim" ek cumlecigiyle bugun yeniden karsilastim. Ama bu sefer "hayatimda hic bu kadar sacma sey duymadim" demedim, onceden duymusluklarim yuzunden uydurmasyon olmasin diye.

Bakin siz de bana hak verin.

Bizim evdeki Slovak canavarindan aldigim bilgiye dayanarak acikliyorum, her Slovakyali'nin bir isim gunu olurmus.
Nasil olurmus? Neymis isim gunu? Yilin 365 gununun her bir gununde, bir, bazen bir kac isim oluyor, gununuz geldiginde de isim gununuzu kutluyorsunuz. Bazilarinin dogum gunu gibi pastali, borekli, gobekli kutlama olmasa da birbirinizi arayip tebrik ediyorsunuz.

Ornegin 5 Mart gunu itibariyle, ismi Fridrich olan butun Slovak'larin isim gunlerini kutluyoruz.

Blogumuzu da bugun boyle gereksiz bir bilgiyle neselendirdikten sonra, bi parca pasta daha yiyelim.

5 yorum:

El Duderino dedi ki...

genelde slav ananesi sanirim bu olay...adamlarin bizimki kadar bol tatil olayi olmadigi icin boktan pusurden neden ariyorlar :)

mimi wonka dedi ki...

Ehehehe...Ben çok beğendim valla, hergün pasta kesiyorlardır ohh ne güzel. Bugün şunun isim günü hadi gidip pasta yiyeyim,yarın da şunun hadi yarın da onlara gidelim vs vs... Yaratıcı bir toplumsallık hareketi, kitleleri birleştiren cinsten :))

(Süper)Cem dedi ki...

Herkesi vatandaşlık numarası ile çağıracaksın bence. İsim denen şey sadece numaralar olacak. Böylece böyle abuk şeylere gerek kalmaz. Hem belki filmlerdeki gibi "2010 uzay çağı tribini" yakalayabilirdik öyle olsaydı..

mimi wonka dedi ki...

Yaw ne güzel bir uygulama işte, miss gibin... Ota boka kutlama yapalım bence, arkasındayım bu gibi şeylerin, her dakka şampanya falan patlatıp krokanlı pasta yesek fena mı olur canım ehehe...

Darkohl dedi ki...

burda boyle yavrular; dert tasa sallanacak mevzu yok kral kralice ne demisse yazmislar takvime her gun St.Sebastian, St.Amcaoglu St.. gunleri var..
Misal gecen Cumartesi St.David's day, Pazar gunu Mothering Sunday(bizim anneler gunu olayi), bu hafta sonu Kadinlar Gunu filan oyle seyler hergun birsey var.
hayde serefe..