19 Şubat 2008 Salı

tatil sitayl

Gectigimiz hafta sonu yeniden Yorkshire kiyilarinda turlamaktaydik. Davetlisi oldugumuz ev sahiplerinden en genci 75 yasindaki Clare, tipik bir Ingiliz hanimefendisi olmakla beraber sonradan buldugu aski, evin son ve en yasli uyesi, 80 yasindaki Gwil ise aslen ve tamamen bir Galler delikanlisi.

Butun bir haftasonu boyunca bizi tasimalari, cok buyuk bir nezaket gostergesiydi. 'adamlar bu yazdigini anlayamaz, ne yazdin, kime yazdin' 'bize ne' demeyin ordan, 'kendilerine ayrica bir tesekkur karti gonderdim' derim size.
Esyalarimi yerlestirmek icin kaldigim odaya girdigim anda, karsilastigim manzara ise, zaten guzel gelisen karsilamalardan sonra daha da bir mutluluk cubuguymuscasina, en sirin siritan ve en ince sesimle sevinc belirtileri gostermeye baslamami saglamisti.
*bakiniz : bebek severken cikartilan sesler
E onca zaman sonrasinda minicik bir Turk belirtisi gormek -bir Ingiliz evinde- kucuk capli da olsa mutlulugunuza mutluluk katiyor.
Daha onceki Turk arkadaslarinin hesiyesi olan, uzerinde Turk bayragi tasiyan Nasrettin Hoca resimli kucuk minder, beni gercekten cok mutlu etmisti.
Mutevazi ve klasik bir sekilde "begendigine sevindim" cumlesini isittigimi hatirliyorum Clare'den.

Gercekten cok memnun olmustum..
Fotograf makinesini evde birakisimiz ise ayri bir olaydi tabi, ben de pek sahane telefonumun yardimiyla bu guzel ani kareledim ihi.
buyrun..

Guzel devam eden haftasonumuz sirasinda, bir o yani bir bu yani gezelim, gorelim, ogrenelim yaparken Captain Cook'un anitini da ziyaret etmeden gecemedik.
Ogle yemegi icin goturuldugumuz ciftlik evinde ise tam anlamiyla bir bardak dahi su icecek yerim kalmamisti.
Resmen afiyet oldu.
Pazar gunun gelip geri donus yolculugunun yaklastiginda ise bizi kapida agirlayan, el ele tutusmus tatli cift ogle uykulari icin gozlerini coktan kucultmuslerdi bile.
Bir hafta sonunu da boyle tukettik, pek sahane..
Bu arada Yorkshire peynirleri de pek lezzetli biralarinin disinda :]

1 yorum:

(Süper)Cem dedi ki...

Yalnız teyze direk ingiliz teyzesi. Bağırıyor resmen ben ingiliz teyzesiyim diye. Ayrıca hastayım bu ingilizlerin yeşil alan bolluğuna. Kaç iskoç, kaç irlandalı katlettiler oralarda bilinmez ama adamlar iyi bakıyorlar yeşillerine. saygı duyuyorum ingilizlere tüm emperyalist kişiliklerine rağmen.